Metoda Dobrego Startu
Metoda Dobrego Startu – opracowana została przez prof. Martę Bogdanowicz. Podstawowym założeniem tej metody jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo – językowych, dotykowo- kinestetycznych( czucie dotyku i ruchu)
i motorycznych oraz współdziałania między nimi. Wymienione funkcje uczestniczą w złożonych czynnościach czytania i pisania. Celem tej metody jest również kształtowanie lateralizacji oraz kształtowanie orientacji w schemacie ciała, w jego prawej i lewej stronie. Podczas zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu dzieci ćwiczą orientację w przestrzeni. Rozwijanie tych funkcji jest wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania.

Powiązane Strony
- Terapia behawioralna
- Usprawnianie widzenia
- Terapia integracji sensorycznej
- Rehabilitacja
- Terapia pedagogiczna
- Dogoterapia
- Sensoplastyka
- TUS
- Arteterapia
- Metoda Porannego Kręgu
- Metoda Snoezelen
- Kineziologia edukacyjna
- Metoda Dobrego Startu
- Metoda Carla Orffa
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
- Terapia psychologiczna
- Terapia logopedyczna
- AAC
- Terapia ręki