Przejdź do treści
Adres: ul. Zamoyskiego 77 , Janów Lubelski
Telefon/Fax:15 8431420
E-mail:orwjanow@onet.pl

Sensoplastyka

shadow

Sensoplastyka

Sensoplastyka® jest metodą i marką stworzoną przez Izabelę Annę Stefańską

Sensoplastyka® czyli edukacja sensoryczno-plastyczna, to nowatorskie zajęcia stworzone specjalnie dla młodych umysłów, przeznaczona dla dzieci w wieku od 0 do 100 lat. Sensoplastyk wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych. Chcemy, żeby dzieci podczas zajęć mogły rozwijać te kompetencje, które są im realnie niezbędne w życiu – czyli między innymi: samoświadomość, decyzyjność, współpracę, kreatywność, konsekwencję i elastyczność w działaniu, silną motywację wewnętrzną, aktywność, wiarę we własne możliwości.

Zajęcia są multikolorowe, wielozapachowe, wielosmakowe, pojawia się mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw, co wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Wykorzystywanymi materiałami sensorycznymi są tylko i wyłącznie w 100% bezpieczne produkty spożywcze. Są to zajęcia pobudzające wszystkie zmysły (węch, wzrok, dotyk, słuch i smak) tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. Dzięki kolorowej stymulacji wpływamy na wiele aspektów rozwoju dzieci:

  • wspomagamy budowanie  świadomości ciała i przestrzeni
  • dbamy o usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt)
  • wspieramy rozwój zmysłów
  • wpływamy na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni)
  • poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa
  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej
  • wspieranie samodzielności
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń
  • wychodzenie ze schematów
  • elastyczne podejście do zmian w stale zmieniającym się świecie
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych
  • współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości

 „Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko”

Troje dzieci siedzi n dywanie przed sobą mają miski z różnymi masami - bawią się
Chłopiec siedzi na dywanie przed sobą ma miskę z czerwonym i zielonym makaronem - bawi się
Drukuj

Powiązane Strony

Powrót
Do Góry